Nuffnang

Tuesday, June 11, 2013

Pelik?


Masih ada rupanya manusia yang kelihatan seperti tidak puas hati dengan apa yang Allah telah beri dalam kehidupan saya sekarang.

kelakar. yes. kelakar.

My life has nothing to do with your life. Please terasa bagi yang perlu terasa.

Allah letak saya di 'track' kehidupan ini. Allah pasti tahu apa yang terbaik buat saya.

Cuba check balik kita ni hidup untuk apa?

Cuba check balik apa matlamat sebenar hidup kita?

Untuk dapat dunia semata-mata atau nak kejar akhirat?

Kehidupan yang semestinya abadi dan kekal.

Antara redha manusia dan redha Allah, saya pilih redha Allah dulu. Saya harap, kamu pun pilih redha Allah dahulu.

Jika dapat keduanya, saya sangat bahagia.

Jika terpaksa memilih antara dua itu, saya akan pilih redha dari Dia.

Alhamdulillah, saya juga dapat redha manusia-manusia terpenting dalam hidup saya dan

insyaAllah saya juga dapat redha Allah selagi saya hidup berpandukan syariat.

Saya pernah buat silap. Sama seperti kamu. Tetapi rahmat Allah itu luas. Sangat luas.

Saya dan kamu pasti ada ruang untuk bertaubat dan memohon maaf pada manusia yang mungkin kamu sakiti.

Hidup saya, Allah dah tulis. Dan saya redha. Saya bahagia.

Sungguh, bahagia itu datang dari Dia dari jalan apa sekalipun. Tiada satu tangan pun dapat menahan jika Allah mahu campakkan rasa bahagia dalam hati saya

Atas apa sahaja yang telah dan perlu saya lalui, Allah beri rasa manisnya bergantung sepenuh kehidupan ini pada-Nya.

Saya belajar mengatur tadbir kehidupan saya bergantung pada takdir-Nya

Indahnya hidup bertawakal. Susah nak dapat. Serius susah.

:)

Dan Alhamdulillah itu yang saya dapat dan saya belajar lepas Allah turunkan segala kesakitan
dalam hidup saya disebalik senyuman yang saya perlihatakn luarannya.

Allah, uruskanlah segala urusan kehidupan ku dan janganlah serahkan diriku kepadaku walau sekelip mata.
:)


p/s : beberapa tahun lepas, email saya telah di hack beberapa kali. saya tidak redha sehingga anda datang dan berterus terang. Andai tidak, mungkin anda masih berhutang dengan saya sehingga hari pembalasan. :)





1 comment:

Royal Diaries said...

orang tak rase ape yang kite rase kan. orang tak lalui ape yang kite dah lalui.
sedangkan segala gala yang ada dalam hidup kite adelah percaturan terbaik dari Allah.
bak kate dr muhaya; abaikan manusia yang membawa aura tak berapa nak baik dalam hidup kite dannn
teruskan menyebar aura2 positif dalam hidup orang lain =)